Google Data Studio jest niezwykle praktycznym narzędziem, które można wykorzystać do analityki biznesowej w marketingu cyfrowym.
Za sprawą tego pulpitu nawigacyjnego można tworzyć piękne i spersonalizowane dashboardy do analizy danych i prezentowania wyników strategii. Co jeszcze warto wiedzieć na temat Google Data Studio? W czym może Ci pomóc?
Google Data Studio jest niczym innym jak pulpitem nawigacyjnym. To narzędzie, które jest wykorzystywane do raportowania danych pochodzących z rozmaitych platform internetowych. Wśród nich należy wymienić m.in.: Google Ads, Google Analytics, a także Google Search Console.
Są to odmiany oprogramowania, które można w prosty sposób udostępniać swoim klientom, co jest dodatkowym ułatwieniem. Do największych zalet Google Data Studio zalicza się to, że pozwala wizualizować i edytować dane analityczne klienta w transparentny sposób, przejrzysty i łatwy do zrozumienia.
Tworzenie raportów i dashboardów z Google Data Studio nie jest trudne. Wystarczy założyć konto Google. Po tym, jak zostanie utworzone, a następnie po zalogowaniu, można wejść w następującą witrynę internetową – https://datastudio.google.com/overview. Po zalogowaniu można zobaczyć przykładowe raporty, umożliwiające dokładne zapoznanie się z działaniem systemu, a także interfejsem.
Pierwszą zaletą programu jest to, że nie trzeba za niego płacić. Ogólnie rzecz biorąc, narzędzia do wizualizacji danych nie są najtańsze i w wielu przypadkach to właśnie wysoka cena stanowi główną przeszkodę w kontekście korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań dla małych i średnich firm. Google Data Studio jest darmowe i stanowi część Google Cloud Services, co czyni je idealnym wyborem jako pierwsze narzędzie do wizualizacji danych. Przedsiębiorca musi jedynie płacić za przechowywanie i przetwarzanie danych. Jest to ułamek kosztów związanych z korzystaniem z innego rodzaju oprogramowania.
Do zalet Google Data Studio trzeba też zaliczyć funkcjonalność. Oprogramowanie daje wiele możliwości w kontekście dostosowywania. Podczas tworzenia wizualizacji, analitycy danych mają praktycznie nieograniczony wybór metod. Dzięki temu można tworzyć raporty na podstawie preferencji i unikalnych potrzeb.
Do największych beneficjentów oprogramowania Google Data Studio zaliczają się agencje marketingu cyfrowego. Dzieje się tak ze względu na to, że praktycznie każdy z ich klientów ma unikalny zestaw potrzeb. Google Data Studio pozwala na standardową, białą etykietę raportów, które mogą być łatwo oznakowane za pomocą logo, czcionek czy innych grafik marki.
Oprócz tego Google Data Studio pozwala na udostępnianie raportów. Google Data Studio jest zaprojektowane w ten sposób, aby udostępniane danych było proste i nie sprawiało żadnych problemów. Dzięki temu można je dzielić pomiędzy poszczególnych członków zespołu. Do tego dochodzi też kontrola dostępu. Za sprawą Google Data Studio można udostępniać wyłącznie te informacje, które zdaniem właściciela danych są potrzebne konkretnej osobie.
Całość uzupełnia to, że narzędzie do wizualizacji danych takie jak Google Data Studio jest stworzone dla chmury. Usługa zaprojektowana i oparta na chmurze umożliwia nie tylko lepszą współpracę między członkami zespołu, ale pozwala też zaoszczędzić przedsiębiorstwom na kosztach infrastruktury czy tworzeniu własnego data center.
Zdj. główne: Stephen Dawson/unsplash.com